Nagyszabású kiállításon jártunk a hétvégén Bolognában. Több mint 600, a világ 36 országából érkezett kiállító mutatta be termékeit a Zoomark International 2015 rendezvényén.
Kép forrása: http://www.zoomark.it/
A szakmai kiállítás fő irányvonala a környezettudatosság, a kisállatok egyedi igényei, valamint a minőségi és biztonságos termékek irányába forduló gyártói hozzáállás volt.
Megfigyelhető, hogy az állattartók szokásai változtak az évek során. Ma már a felelős állattartók száma egyre nagyobb, akik igénylik, hogy háziállataik hozzájuk hasonlóan egészségesebb, minőségi ételeket fogyasszanak. Éppen ezért az állateledel gyártók az igények kielégítése érdekében, a táplálkozástudomány eredményeit felhasználva állítják elő a vitamindús, tápanyagban gazdag, minőségi alapanyagokból készült tápokat.
A standokon látható volt az új irányvonal, a gyártók az eledelek kifejlesztése során figyelembe veszik az állatok életkori sajátosságait, fajta jellemzőket, mozgásigényük különbözőségét.
Látható volt - elsősorban a kutyatápoknál - a legújabb trend, mely szerint a gabonamentes eledelek kategóriája lesz a domináns termékcsoport az elkövetkezendő időszakban.
A gyártók az eledel minőségének minél további megőrzése érdekében egyre gyakrabban használnak a csomagoláshoz visszazárható tasakokat. A külső megjelenésre is figyelmet fordítanak, hiszen az eddig képekkel, információkkal telezsúfolt zacskók már a múlté. Jól áttekinthető, letisztult megjelenéssel találkoztunk szinte valamennyi állateledel csomagolása esetében.
Egyre növekszik a kínálat a különböző jutalomfalatok piaca terén is, melyeket az állatok jutalmazásán túl, az oktatásban is fontos szerepet kapnak. Ebben a termékkategóriában is a gabonamentes változatok kerülnek előtérbe.
Láttunk helyi, minőségi alapanyagokból készült patét, azaz pástétomot, melyet kutyák és cicák számára fejlesztettek ki.
Kép forrása: http://www.zoomark.it/
Az ápoló és higiéniai termékek esetében szintén fontossá vált a természetes alapanyagok, gyógynövények és illóolajok használata, valamint a környezettudatos gyártás is.
A kiállításon bemutatásra kerültek a kisállattartásban új trendként feltűnő elektronikai eszközök, melyek a gazdik és az állatok mindennapi életét is megkönnyítik. Például éjszakai jelzőfények a kutyanyakörvön, vagy GPS készülék, mely valós időben mutatja az állat tartózkodási helyét és figyelmeztet, ha elhagyja a számára kijelölt területet. A lakásban élő állatok mozgásigényét kielégítő elektronikus játékokat láthattunk a pavilonokban. Ezeknek az eszközöknek a segítségével fitten tarthatjuk háziállatunkat, meghosszabbítva ezzel életét.
Kihagyhatatlan kiállítók voltak a dizájn bútorokat és kisállat ruházatot gyártó cégek bemutatkozó pavilonjai is. Külsőségében is szép, mégis tartós és praktikus megoldásokkal találkoztunk. Szintén a letisztult formák, és az egyszerű használhatóság volt a domináns.
Az újdonságok közül nekünk az egyik kedvencünk a kutya vizes táljába helyezhető kő, mely megakadályozza, hogy a kutya vizelete kiégesse a füvet.
Szombaton és vasárnap több workshopot is tartottak, melyek keretében tovább tudtuk fejleszteni eddigi tudásunkat, úgy az e-kereskedelmi marketing, mint a professzionális szépségápolás területén.
A színpadon show műsorral, kutyabemutatóval kápráztatták el a közönséget, a kiállításon összefuthattunk Donatella Versace-val, és Hohenzoller család tagjával is.
És természetesen találkoztunk a webáruházunkban forgalmazott GHEDA márkájú állateledelek gyártójának képviselőjével is. Mr Gheda, az olasz cég vezetője és alapítója személyesen fogadott minket standjukon. A cég termékeinek fejlesztése során szorosan együttműködik a bolognai egyetem állatorvosi tanszékével. Ennek, valamint a vállalatnál működő minőségbiztosítási rendszernek köszönhetően kiváló minőségű termékeket állítanak elő.
A kiállításon készült videó jól mutatja a rendezvény sokszínűségét, és a rengeteg látnivalót.
https://youtu.be/uc4EhtqaieU?list=PLfPM3t7ga3HYqY1N94YdmVbHjuplhR3CW